Mukavuus Vakionopeussäädin, Ohjaustehostin Muut Yksi omistaja
,
, 7F93A642405
,
, USA sta tullut 2013.
, yksi omistaja Suomessa.
, Moottori peruskorjattu ja auto ylimaalattu laadukkaasti Suomessa.
, 225hv, 4-kurkkuinen kaasutin.
,
, Kaikin puolin huippukunnossa.
,
, 1967 Mercury Cougar XR-7: n historia
, Cougar oli menestyksekkäin Mallin lanseeraus Mercuryn historiassa, ja 150.893 rakennettiin vuonna 1967, joista 27 221 oli XR-7. Yllättävää, vaihtovelkakirjaluetteloa ei tarjota vuoteen 1969 asti. Se oli nimeltään Car of The Year, jonka Motor Trend -lehti leikasi Chevrolet Camaro, Ford Thunderbird ja Cadillac Eldorado.
,
,
, Perushinta oli 2 851 dollaria - vain 350 dollaria enemmän kuin Ford Mustang, johon se perustui, kun taas ylellinen XR-7-malli alkoi 3, 081 dollaria ja oli 20 prosenttia myynnistä. Elohopeanhoito oli ilo löytää useimmat autoista, joita vaihdettiin, vastaavia malleja kilpailusta. SCCA Trans Am Racingissa Cougar menetti kauden otsikon Mustangille vain kahdella pisteellä.
,
,
, Cougarin genesi oli osa Mustangin kehitystä ja alkuperäisen 1962 savi-mallin suunnittelijat David Ash ja Joseph Oros kutsuttiin todellakin nimellä Cougar, jonka kissa tunniste säleikön keskellä. Useita melko kauhistuttavia Cougars-prototyyppiä seurasi Mustang-mallia, mutta kahdesta 1965 käsitteestä yhdistettiin lopullinen versio John Aikenin Advanced Studio -versiosta. Runko asetettiin Mustang-alikehykselle, mutta akseliväli oli kolme tuumaa pidempi ja etuselementtiin lisätty vetopalkki paremman ohjaussuunnan vuoksi. Sen sijaan, että se olisi mustanvärinen kuin Mustang, Cougar oli tynnyriltäinen ja vahva alempi merkkijono.
,
,
, Sillä välin pystysuorat ristikot peittävät ponnahdusvalot, kun taas motiivi toistettiin taakse, ja peräkkäiset takavalot 1965-66 Thunderbirdsistä. Ylellinen XR-7 oli simuloinut burled pähkinäpuun ja täyden valikoiman mittareita, joissa on kytkin keskellä viivaa.
,
,
, Cougar suunnattiin huippumallia vastaan ??Buick, Oldsmobile ja Pontiac coupes. Moottorivaihtoehdot alkoivat kahdella 289 cid V-8s: lla, 200 hv: lla ja 225 hv: lla. Ylin moottori oli 320 hevosvoimaa, 390 cid Marauder V8. 3-vaihteinen käsivalintainen vaihdelaatikko oli vakiona 4-vaihteinen valinnainen ja "select-shift" , jossa kuljettajat voisivat pitää sekä ensimmäistä että toista vaihteistoa. Tarjottui kaksoisjarrutusjärjestelmä, jossa teho jarrut ja levyvaihtoehto, ohjaustehostin, vakionopeussäädin, AM / 8-radan kaiutinkotelo tai kasettisoitin ja takana oleva ohjauspyörä. Sisustus oli ylellinen nahka-opti